14.04.2025
Вночі ворог двічі атакував Одесу ударними безпілотниками
У ніч з 13 на 14 квітня російські терористи двічі атакували Одесу ударними безпілотними літальними апаратами типу «Shahed» та дронами інших типів.
Протиповітряною обороною півдня України збито 22 ворожі БпЛА. Ще один безпілотник-імітатор локаційно втрачено. Про це повідомило Повітряне командування «Південь».
✔️Під час першої атаки, яка тривала з 21:50 до 22:50, під ударами були об’єкти цивільної інфраструктури міста.
За інформацією Одеської обласної прокуратури, внаслідок атаки постраждали семеро мирних жителів. Їх госпіталізовано з мінно-вибуховими травмами та опіками.
Відео Одеської мерії.
✔️Пошкоджено житлові будинки, приміщення приватних підприємств, медзаклади, магазини, СТО та щонайменше 37 транспортних засобів (легкові та вантажні автомобілі).
Зокрема, як повідомили в мерії, в одній з міських лікарень пошкоджене перекриття та скління, понівечена операційна, пацієнти не постраждали.
✔️Внаслідок влучань зайнялися декілька пожеж, оперативно ліквідовані рятувальниками ДСНС.
Відео Головного управління ДСНС в Одеській області.
✔️Також вночі 14 квітня ворог повторно атакував ударними безпілотниками цивільну інфраструктуру Одеси.
✔️Повний перелік руйнувань та пошкоджень встановлюється. Правоохоронці документують наслідки ворожих атак.
За процесуального керівництва Одеської обласної прокуратури розпочато досудове розслідування за фактами вчинення воєнних злочинів (ч. 1 ст. 438 КК України). Досудове розслідування здійснюють слідчі Управління СБУ в Одеській області.
✔️Комунальні служби розпочали ліквідацію наслідків атаки й відновлення дорожнього полотна.
Фото Головного управління ДСНС в Одеській області, Одеської мерії, Одеської обласної прокуратури.
05.09.2025.
«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу


«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.
Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.
Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.
Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.
читати повністю