05.02.2024
Гідрометцентр: завтра в Одесі та області – невеликий дощ і тепло
Завтра, 6 лютого, в Одесі та області очікується невеликий дощ та відчутний температурний «плюс», прогнозує Гідрометеорологічний центр Чорного та Азовського морів.
Протягом найближчої доби в Одесі та по регіону буде хмарно з проясненнями. Вночі – невеликий дощ, вдень – без істотних опадів.
Вітер західний, 9-14 м/с.
Нічна температура повітря в Одесі – 5-7, денна – 12-14 градусів вище нуля. По області: вночі – 3-8, вдень – 11-16 градусів тепла.
На автошляхах Одещини вночі та вранці місцями димка, видимість – 1-2 км.
Теплими обіцяють бути і декілька наступних днів.
7-8 лютого, за прогнозом Гідрометцентру, в Одесі та област очікується мінлива хмарність. Без істотних опадів. Вітер західний, 9-14 м/с, вдень 7 лютого місцями пориви, 15-17 м/с. Температура вночі – 2-7 градусів тепла, вдень: 7 лютого – 13-18, 8 лютого – 9-14, місцями – до 17 градусів тепла.
9-10 лютого обійдеться без істотних опадів. Температура вночі – 2-7, вдень – 10-15, місцями – до 18 градусів тепла.
05.02.2024
За добу на фронті відбулось 78 бойових зіткнень, знищено 810 російських окупантів, ‒ Генштаб ЗСУ
30.01.2024
05.09.2025.
«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу


«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.
Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.
Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.
Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.
читати повністю





