23.05.2025

Атака ворожих дронів по Одещині: постраждали двоє людей

Сьогодні вранці російські терористи атакували Одещину ударними безпілотними літальними апаратами. Внаслідок атаки 46-річний чоловік та 60-річна жінка отримали поранення, їх госпіталізовано.

Як повідомила в коментарі Суспільному директорка департаменту охорони здоровʼя Одеської ОВА Оксана Рокунець-Сорочан, у обох постраждалих травми середнього ступеня важкості.

«Це пошкодження поперекового відділу, хребта, стегна. У чоловіка також пошкоджені права щока та кисть», — розповіла директорка департаменту. Наразі травмовані перебувають у стаціонарі. Далі їх планують перевести на амбулаторне лікування.


Повітряне командування «Південь» повідомило, що вранці ворог атакував Одещину сімома ударними дронами невстановленого типу, з яких п’ять знищено та два радіолокаційно втрачено.

Повітряну тривогу в Одесі оголосили о 8:20. Відбій дали о 9:41.

Через ранкову атаку першу зміну в одеських школах перевели на дистанційне навчання.


За інформацією обласної прокуратури, повний перелік руйнувань та пошкоджень встановлюється. На місцях подій правоохоронці документують наслідки збройної агресії РФ. Розпочато досудове розслідування за фактом вчинення воєнних злочинів (ч. 1 ст. 438 КК України).

Досудове розслідування здійснюють слідчі управління СБУ в Одеській області.


Як зазначив військово-політичний оглядач «Інформаційного спротиву» Олександр Коваленко, ця атака не була наймасованішою: за час повномасштабного вторгнення РФ в Україну на Одесу спрямовувалось і принаймні втричі більше ударних БпЛА, ніж сьогодні.

Водночас він звертає увагу на дві особливості саме цього нальоту. По перше, його незвичайність полягла у виборі часу: по Одесі удари із застосуванням Shahed-136 здійснюються зазвичай вночі, а не серед білого дня, коли візуальна фіксація цілі набагато простіша, а збиття ефективніше.

«По-друге, РОВ (російській окупаційні війська) застосували ударний дрон, який раніше не фіксувався нашими силами ППО. Він відрізнявся за своєю аеродинамічною схемою, властивою Shahed-136 – «літаюче крило» і візуально нагадував ББ «Ланцет», але, за розмірами більший. З урахуванням наявних контурів можна припустити, що це була збільшена в розмірах версія «Скальпель» або «Ланцет-3». Хоча, скорше, йдеться щось куди більше за розмірами і потужніше.

Застосування цих засобів ураження у групі зі стандартними Shahed-136, та ще й у денний час доби, може говорити про те, що РОВ приступили до випробувань у максимально складних умовах чергового свого виробу. Точну назву йому ми поки що не знаємо, але до Одеси і вглиб області він долітає. При цьому мав можливість входу до нашого повітряного простору на висоті 200 метрів.

Схоже, Одеса та область продовжують залишатися для РОВ полігоном у питаннях випробувань як нових засобів ураження, так і тактики їх застосування», – вважає Олександр Коваленко.

Інформагентство «Вікна-Одеса»

 

05.09.2025.

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок»: в Одесі презентовано нову книгу

«Людина з кіноапаратом: одеські місця кінозйомок» – так називається нова книга, презентація якої відбулася в Одеській національній науковій бібліотеці.

Вже у самій цій назві поєднані два великі пласти дослідницької роботи: книга стала перехрестям у тривалих розвідках британського кінознавця з Оксфорду Річарда Боссонса та одеського журналіста, автора низки книжок з історії Одеси Євгена Волокіна. І – результатом їхньої спільної багаторічної роботи.

Річард Боссонс чверть століття вивчає творчість видатного режисера-документаліста Дзиґи Вертова, зокрема, – феномен його уславленої стрічки «Людина з кіноапаратом». Цей німий документальний фільм був створений на замовлення ВУФКУ (Всеукраїнського фотокіноуправління) майже сто років тому, вийшов на екрани 1929-го. В його історії були і скандали, і безумовне захоплення, і категоричне неприйняття, і забуття. А наразі він сприймається знавцями кіно як один із найголовніших маніфестів світового кіноавангарду, один із найвизначніших зразків документалістики усіх часів.

Про те ж, що являли собою ті часи, коли працювали брати Кауфмани (Дзиґа Вертов – творчий псевдонім Давида Кауфмана, а його брат Михайло – оператор фільму), нагадала на презентації її ведуча – керівниця відділу мистецтв бібліотеки Тетяна Щурова. Тодішнім митцям ще здавалося, ніби вони можуть творити відповідно до своїх революційних уявлень про розвиток мистецтва. Однак їх «вікно можливостей» у тоталітарному СРСР вже причинялося, і зовсім скоро все незвичне, модернове, новаторське жорстко вкладуть у прокрустове ложе соцреалізму, по живому рубаючи і творчість, і творців.

читати повністю
Реклама альбомов 300
Оцифровка пленки
Одеський центр дослідження Голокосту 300
Загружается...